Visit our main site www.danga.biz

Thursday, August 21, 2008

Open Source Screen Capture gereedschappen

Al sinds begin 2005 gebruik ik het gratis Screen Capture gereedschap MWSnap van Mirek Wojtowicz. Alhoewel de laatste versie van MWSnap dateert van Juli 2002 is de aangeboden functionaliteit meer dan voldoende.

Ik gebruik MWSnap als hulpmiddel voor het maken van screenshots van afbeeldingen die ik dan weer verwerk ik handleidingen en mijn weblog artikelen.

MWSnap biedt gebruikers een aantal functies:
1) een aantal standaard capture - opname mogelijkheden
- een vaste rechthoek
- een vrij te selecteren rechthoek
- een dialoogvenster
- het volledige bureaublad
- initiƫren met sneltoetsen

2) een aantal edit functions - bewerkingsfuncties
- transformeren (spiegelen, omkeren, links roteren, rechts roteren)
- inlijsten:
- toevoegen van cursors

3) extra functionaliteit
- System Tray Launcher
- Automatisch opslaan
- Geluiden bij opname
- Undo / Redo
- Herhalen laatste schermopname

Ik heb de laatste jaren gezocht naar Open Source Screen Capture gereedschappen die eveneens deze functies bieden. De voorbije week heb ik een aantal Screen Capture gereedschappen gevonden. Het mooie is dat deze gereedschappen in verschillende talen (Java, C#) ontwikkeld zijn waardoor een gebruiker een keuze kan maken.

- JShot is ontwikkeld in Java door Attila Magyar (Zeroflag) uit Hongarije.

- ZScreen is ontwikeld in C# door BrandonZ

- Greenshot

Een lijst van Screen Capture gereedschappen kunt u terugvinden op mijn website onder de menuoptie Links, categorie Desktop Tools.

Tags van Technorati:

Last update: 26-11-2011

No comments:

Post a Comment